Ekonomi

Reklam Kurulu, son toplantısında 17 milyon TL’nin üzerinde para cezası uyguladı

Reklam Kurulunun 12 Mart 2024 tarihinde gerçekleştirilen 343 sayılı toplantısında, tüketicileri aldatıcı, yanıltıcı, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar edici reklamlar ile haksız ticari uygulamalar incelendi. 

Toplantıda gündeme alınan 134 dosyadan 119’u mevzuata aykırı bulunurken söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma ve düzeltme cezaları ile birlikte toplam 17 milyon 37 bin 891 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Reklam Kurulunun bu ayki toplantısının ana gündem konusunu elektronik ticarette üyelik uygulamaları, hedefli reklamcılık ve tüketicilerin kişisel verilerinin rızaları olmaksızın alınmasına yönelik internet sitesi tasarımları oluşturdu.

Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada şöyle denildi:

“Dijital Tüketicinin Korunması Projesi kapsamında hazırlanan araştırma raporunda bahsedildiği üzere, dijital mecralarda her iki tüketiciden birinin kişisel verilerini paylaşma konusunda endişeli olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca internet üzerinden alışveriş yaparken “devam etme koşulu” olarak sunulan ‘üye olma’ ve ‘elektronik ileti onayı’nı her on tüketiciden yedisinin kabul etme eğiliminde olduğu, çerezler konusunda ise her on tüketiciden dördünün kabul etmeme eğiliminde olduğu gibi çarpıcı sonuçlara ulaşılmıştır. 

Söz konusu rapordan çıkan sonuçlar dikkate alınarak Reklam Kurulunca satın alma aşamasında tüketicilere üyelik koşulu sunan internet siteleri incelenmiştir. Bu kapsamda tüketiciden satın alma işlemi için zorunlu ve gerekli olan bilgilerden daha fazla kişisel verinin talep edilip edilmediği, üyelikten çıkmak için üyeliğe girişte öngörülen yöntemlerden daha ağır koşullar öngörülerek üyelikten çıkmanın zorlaştırılıp zorlaştırılmadığı, üyelik sözleşmesi ile birlikte, çerez ve ticari ileti onayının tüketici tercihine sunulup sunulmadığı, kişisel verilerinin hedefli reklamcılık ve pazarlama amacıyla üçüncü kişilerle paylaşılıp paylaşılmadığı hususları değerlendirmeye alınmıştır.

Yürütülen incelemede akademisyen görüşlerinin yanı sıra yurtdışı uygulamalar da dikkate alınmış ve nihayetinde Reklam Kurulu tarafından değerlendirmeye alınan 12 adet dosyaya ilişkin olarak idari para cezası ile birlikte durdurma ve düzeltme cezaları uygulanmıştır. Üyeliğin iptal edilmesi veya üyelikten çıkmanın zorlaştırılması, hedefli reklamcılık ve kişisel verilerin paylaşılması konusunda tüketicilere seçenek sunulmaması hususlarını içeren kararlara ilişkin detaylar daha sonra Ticaret Bakanlığı internet sitesinden paylaşılacaktır.”

Foreks Haber Merkezi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Eyüp Sultan Escort
Uğur Mumcu Escort
Esentepe Escort
Topağacı Escort
Fevzi Çakmak Escort
Kamer Hatun Escort
Örnek Escort
Mevlanakapı Escort
Battalgazi Escort
Poligon Escort
Yavuz Selim Escort
Yenidoğan Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Adem Yavuz Escort
Mecidiye Escort
Harmandere Escort
Fetihtepe Escort
Nizam Escort
Yeni Mahalle Escort
Seyitnizam Escort
Kültür Escort
Kısıklı Escort
Piri Mehmet Paşa Escort
Rasimpaşa Escort
Teke Escort
Oruçoğlu Escort
Keçeci Piri Escort
Ahmet Yesevi Escort
Çobançeşme Escort
Düğmeciler Escort
Taşoluk Escort
Adnan Menderes Escort
15 Temmuz Escort
Hamidiye Escort
Zümrütevler Escort
Fevzi Çakmak Escort
Yeni Çamlıca Escort
Cumhuriyet Escort
Dumlupınar Escort
Karakiraz Escort
Kanarya Escort
Kadımehmet Efendi Escort
Yalı Escort
Gazi Escort